Wednesday 15 January 2014

Shaklee disini segalanya bermula

Assalamuailaikum....

Bangun tidur,fikir apa yang nak tulis kat entry...hehehe..mcm seronok plak kan..sejak saya menulis blog berkaitan dengan shaklee saya rase mcm student balik. Kena study pasal produk,kena google,tanya upline saya..da rasa mcm tgh wat assigment la...

Kadang berjam2 tergendala sbb berebut telefon dengan awatif..huhu...mcm2... mesti ramai yang tertanya kan kenapa selepas setahun lebih resign sebagai eksekutif industrial relation di Puncak Niaga baru saya join shaklee. Kenapa tak masa mula2 dlu....

Bagaimana saya berkenalan dengan shaklee?
Semuanya bermula selepas saya mndpt tahu y saya hamil anak ke 2..sudah menjadi kebiasaan saya kalau hamil,saya akan mencari suppliment terbaik untuk saya dan bby.. masa tu saya terbaca ada 1 page ni..n.saya pm utk dapatkan harga set mengandung. Lama saya tgu feedback..mngkin sye y trlps pndg...

Then,saya trnmpk post dari senior sekolah dlu..(skg da jd upline sye pn... :-) ) bila saya dpt taw
je harga..mula2 1st impression saya.. mahal jgk..hehe... mana la mampu kan..saya suri rumah pon...tp apa saya y saya ske tntg muncit,dia sedaya upaya akan memenuhi permintaan saya jika masih di dalam kemampuan nye...alhamdulillah..walaupun masa tu saya cme try esp je... :-)

Saya turut menggunakan set bersalin shaklee...sebab da selesa la kan dgn produk ni..masa ni, mmg seme.org pn ngah sebok memperkatakan tntng produk ni..mmg x rugi la guna...badan segar,sehat cpt...ye r ,masa saya lahirkan Izzulnaim, awatif baru setahun 6bln...masa tu mmg tgh ligat...mana nak handle adik lagi..mak ayah saya bukan muda lg... tapi perkiraan Allah tu yang terbaik..saya diberi kesihatan yang baik sepanjang tempoh berpantang..

Macam mana saya bole join shaklee?
Al-kisahnya satu hari upline saya kak cik puan nurul ajak saya mendaftar ahli...saya mula2 ragu2..sebab saya xpandai markerting... Dan soalan yang pertama saya tanya pada beliau,kena capai target x setiap bulan?kalau xdpt cr org beli xpe ke,kalo daftar ni,tp.xbli barang xpe ke...hehehe..betapa negatifnya saya kan..

Dan kenapa saya setuju untuk jd ahli sebab jawapan TIDAK perlu capai target setiap bulan..dan kalau saya tidak mahu berniaga saya bole beli untuk kegunaan sendiri....saya setuju memdaftat...walau pada mulanya saya bercadang untuk mndftar pada Januari 2014..tapi saya awalkan 2bulan..

Mulanya saya langsung tidak terfikir untuk serius..tp drngn muncit dan kak cik puan nurul wat saya rasa bersemangat.. Walau kadang2 aura negatif masih blm hilang dlm diri..perlahan2 saya cuba tepis sebab saya inginkan pendapatan tetap dengan shaklee..saya inginkan 5ribu sebulan..saya nak beli apa sahaja yng saya nk ,dab xperlu tunggu duit muncit..saya nak bagi mak saya duit tiap bulan..nak belanja mak tiap kali keluar sama.saya nak sambutan hari jadi anak meriah setiap kali,saya nak hadiahkan muncit gitar elektrik kegemaran nya masa hari jadinya...saya nk pegi bercuti....saya nak weekends saya sentiasa di luar rumah bergembira bersama anak2.....dan saya nak beli kereta alza(impian saya dengan muncit)

Itu sebab saya mahu serius dengan shaklee... Semoga Allah memakbulkan permintaan saya...

Untuk anda yang masih ragu2...pm saya mngkin kita bole berkongsi pendapat...

#Jom#sehat#dengan#shaklee

COD:SUNGKAI,FELDA BESOUT

No comments:

Post a Comment