Sunday 2 March 2014

Tips banyakkan susu ibu

Menyusukan anak sehingga si anak berumur 2 tahun adalah impian setiap ibu.. pengalaman saya sendiri selepas melahirkn awatif,saya terpaksa meninggalkan awatif di kg.

Susu mase tu meriah lagi..tp rumah bujang y saya sewa tu freezer nya sentiasa penuh..xde tpt nak smpan stok susu saya..tiap kali balik keje..pam kemudian buang..sayang sgt..penuh botol mase tu..

Bile saya balik jpe awatif,try bg direct feeding dgn dia..dia da menolak..lama kelamaan susu kering... Masa umur awatif saya berhenti kerja..2 bln selepas tu(means mase umur awatif 9bln) saya hamil lagi.. <3

Sekarang muncit seorang y bekerja,saya xrase yang kami bersedia untuk ada orang baru.. Namun selepas tu kami positif..New baby akan full breasfeeding.. Insyaallah..

Mulai saat itu,saya.da tetapkan mind set saya yang akan breastfeeding anak..Alhamdulillah,Izzulnaim saya sekarang sudah pn 7bulan...memang refuse untuk susu formula..

Susu sentiasa meriah dan apa yang membuatkan saya gembira..Izzulnaim jarang demam or sakit..sebab die hanya minum susu mummy ;-)

Jom kita kongsi tips cara banyakkan susu;
1) Niat dan tekad untuk susukan anak sehingga anak berumur 2 tahun
2) Susukan anak sekerap mungkin
3)Sambil susukan anak zikir ya mantin sebanyak mungkin
3)Minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari
4)Pasti nya makan makanana yang berkhasiat
5)Pam susu sekerap yang mungkin
6)Anda bole mendapatkan vitamin tambahan untuk membantu anda menjadikan susu anda meriah

Dan pilihan saya pastinya shaklee

*Tahukah anda kebaikan ESP ini untuk anda yang sedang menyusukan bayi
1.  Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri.
2. Memekatkan susu ibu
3. Sebagai milk booster
4. Bantu hilangkan parut jerawat di muka.
5. Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
6. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
7. Memberi rasa kenyang yang lama sekaligus
membantu dalam pengurusan berat badan.
8. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
9. Mengawal paras kolesterol.
10. Menyokong kesihatan jantung
11. Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik.

Selain esp,set penyusuan shaklee ini terdiri daripada

°Alfafa
Meransang penghasilan susu

°Ostematrix
Merupakan pil kalsium yang membantu menguatkan tulang dan gigi

Melegakan sengal-sengal badan

°Vita lea
Merupakan multivitamin yang banyak khasiat

°b complex
Membantu menghilangkan stress

°Litchin
Membantu mengurangkan risiko susu tersumbat

Mengurangkan berat badan

Apa tunggu lagi,untuk dapatkan set penyusuan anda hubungi saya sekarang.

COD: SUNGKAI dan kawasan sekitarnya

#Jom#sehat#dengan#shaklee

No comments:

Post a Comment